ZRUŠENO: Tramontana / Hana Fleková, Jan Krejča & Lenka Torgersen

18. 03. 2021 19:00 - 20:30

Maiselova synagoga, Maiselova 10, Praha 1

Koncert barokní hudby v podání hráčky na violu da gamba Hany Flekové, theorbisty Jana Krejči a houslistky Lenky Torgersen. Během koncertu zazní hudba autorů 17. století tvořících severně od Alp, kteří se nechali okouzlit a inspirovat virtuózní italskou hudbou. Vstupenky na koncert možno zakoupit v předprodeji v Maiselově synagoze, v Informačním a rezervačním centru muzea (Maiselova 15, Praha 1), v síti Ticket Art, Prague Ticket Office a na webových stránkách Židovského muzea v Praze, kde naleznete i kompletní program koncertu.

Účinkující:
Hana Fleková / viola da gamba
Jan Krejča / theorba
Lenka Torgersen / housle
 
Program:
Salomone Rossi (1570–1630)
Sonata Prima detta La Moderna 4 ́
 
Giovanni Pandolfi Mealli (1630–1670)
La Biancuccia Op. 4 No. 4 8 ́
 
Ignazio Albertini (1644–1685)
Sonata V in la Maggiore 6 ́
 
Nicola Matteis (1650–1714)
Passaggio rotto, Andamento veloce. Fantazia 5 ́
 
Girolamo Kapsberger (1580–1651)
Toccata III 3 ́
 
Philipp Friedrich Böddecker (1607–1683)
Sonata sopra La Monica 6 ́
Antonio Bertali (1605–1669)
Sonata a 2 re minore 9 ́
 
Samuel Capricornus (1628–1665)
Ciaconna in D 4 ́
 
Hana Fleková (viola da gamba) studovala hru na violoncello na Pražské konzervatoři a později na Akademii múzických umění.  Část studií strávila v Londýně, kde se věnovala hře na violu da gamba. V současné době se zabývá převážně autentickou interpretací hudby 17. a 18. století, je členkou předních českých souborů: Collegium 1704, Collegium Marianum, For Several Friends, Musica Florea, Ensemble Inègal nebo Czech Ensemble Baroque. Podílí se na nahrávkách českých i zahraničních vydavatelských společností. Se souborem L´Onda Armonica spolupracuje na kompletní nahrávce fagotových koncertů Antonia Vivaldiho.
 
Jan Krejča (theroba) studoval hru na loutnu s předním českým loutnistou Rudolfem Měřínským. Další studium ho vedlo na mistrovské kurzy u legendárního profesora Hopkinse Smitha, u Lindy Sayce a Jakoba Linberga. Je zakládajícím členem ansámblu Les Voix Humaines Prague, ansámblu specializovaném na provádění francouzské hudby 17. a 18. století na dobové nástroje, považovaném za přední těleso v interpretaci francouzského baroka u nás. Pravidelně účinkuje na hlavních domácích i evropských festivalech a je častým hostem ansámblů specializovaných na starou hudbu, jako jsou např. Musica Florea, Collegium Marianum, Capella Regia, Collegium 1704, Hipocondria ensemble aj. Jako ansámblový hráč se podílel na více než patnácti CD nahrávkách. Sólové CD vyšlo Janu Krejčovi v roce 2019 u společnosti Arta records pod názvem Intavolatura di Tiorba.
 
Lenka Torgersen (housle) studovala hru na housle na plzeňské konzervatoři a poté na Akademii múzických umění v Praze ve třídě Václava Snítila. Po absolutoriu v roce 1998 se začala intenzivně věnovat hře na barokní housle a v letech 1999–2003 se zdokonalovala na Schole Cantorum Basiliensis pod vedením Chiary Banchini. Je koncertní mistryní souboru Collegium Marianum, v letech 1999–2012 působila jako koncertní mistr souboru Collegium 1704. Pravidelně spolupracuje s dalšími českými i zahraničními soubory, například La Cetra Barockorchester Basel, Ensemble 415, Freitagsakademie Bern, conSequenza, Ensemble Inégal, Les Traversées Baroques, Orchester der J. S. Bach-Stiftung St. Gallen a Ensemble Tourbillon. Jako komorní hráčka i sólistka vystupuje na významných evropských pódiích a festivalech (např. Pražské jaro, Festival d’Ambronay, Festival de Sablé, Festival La Chaise-Dieu, MAfestival Brugge, Festival Oude Muziek Utrecht, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, Festival del Camino de Santiago nebo Festival Santander) a spolupracuje s předními osobnostmi staré hudby, jako jsou Chiara Banchini, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Andrea Marcon, Jordi Savall, Andrew Parrott a Attilio Cremonesi. Nahrává pro renomované světové společnosti jako Harmonia Mundi, Accent, Zig-Zag Territoires a Pan Classics. Jako sólistka se v roce 2010 ve spolupráci se souborem Collegium 1704 podílela na nahrávce instrumentálních děl Antonína Reichenauera, za niž získala ocenění Diapason d’Or. V roce 2013 natočila sólové CD s názvem Il Violino Boemo pro společnost Supraphon, na němž v novodobé premiéře oživila sonáty českých houslových virtuosů 18. století Františka Bendy, Josefa Antonína Gureckého a Františka Jiránka. I tato nahrávka se setkala s nadšeným ohlasem domácí i zahraniční kritiky
 
 

Vstupné: 230 Kč

Pořadatel: ŽMP


>Darujte<
<
>
25
26
27
28
29
30
1
 
 
2
3
 
 
4
5
6
7
 
 
8
9
 
 
10
11
 
 
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 
 
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
[homepage-banner/incident.jpeg]