Výpůjčky předmětů ze sbírkového fondu Židovského muzea v Praze
Pokud má Vaše instituce zájem o výpůjčku sbírkových předmětů Židovského muzea v Praze (ŽMP), zde najdete několik
rad pro urychlení a zjednodušení organizace výpůjčky:
- S oficiální písemnou žádostí o výpůjčku se obracejte pouze na ředitelství ŽMP nebo na úsek Dokumentace a evidence sbírek.
- Prosíme, abyste se nejprve seznámili s Podmínkami výpůjčky ze sbírek ŽMP. Po obdržení tohoto formuláře, podepsaného ředitelem nebo statutárním zástupcem žadatelské instituce, považujeme žádost o výpůjčku za závaznou. Společně s oficiální žádostí zašlete, prosíme, také informaci o výstavním fundu, klimatických a bezpečnostních podmínkách výstavního prostoru (tzv. Facility Report). Nemáte-li k dispozici vlastní formulář týkající se výstavního prostoru, můžete pro vyplnění použít náš Popis výstavních prostor a jejich vybavení.
- Je nutno počítat s tím, že příprava výpůjčky (tzn. výběr sbírkových předmětů, odborné zpracování, jejich restaurování atd.) a vyřizování nutných formalit trvá nejméně 6 měsíců, zpravidla však déle. Při požadavku na výpůjčku přesahující 10 předmětů jsou akceptovány pouze žádosti zaslané s předstihem 12 měsíců.
- Předměty ze sbírek ŽMP zapůjčujeme s ohledem na jejich stáří, hodnotu a stav maximálně na 1 měsíc až 2 roky. Výběr předmětů a délku výpůjčky určuje kurátor příslušné sbírky.
- ŽMP neposkytuje ze svých prostředků výstavní fundus a nepořizuje na své náklady kopie sbírkových předmětů pro účel jedné konkrétní výstavy nebo další materiály.
- Veškeré náklady související s výpůjčkou sbírkových předmětů, nad rámec standardních výdajů hrazených v rámci administrativního poplatku, tedy náklady na balení, transport, pojištění a kurýra, Vám budeme účtovat na základě skutečných nákladů na tyto služby.
Těšíme se na spolupráci.